Expositie ‘Steek de vlag uit!’ in DePetrus

Cromvoirt, Helvoirt en Vught kennen een rijk verenigingsleven en -verleden. De talrijke vaandels in het depot van het Vughts Museum waarmee de leden van de verenigingen van oudsher hun vrolijke of misschien wel trotse aanwezigheid kenbaar maakten, tonen deze historie. Veel van deze vaandels hebben al jaren geen daglicht meer gezien, maar kunnen nu in DePetrus weer eens hun sprekende kleuren en symbolen laten zien.

Een oproep via de lokale media leverde een extra schare op aan banieren, vlaggen, vaandels en vaantjes. ‘Steek de vlag uit!’ laat een glimp zien van het rijke heden en verleden van de talloze club(-ke)s, verenigingen, gezelschappen en organisaties die onze gemeente kenmerken.

De vlag gaat dus letterlijk uit in het jaar waarin het Vughts Museum 50 jaar bestaat.

De expositie is tijdens de openingsuren van DePetrus (Heuvel 2 in Vught) te zien van 8 mei tot en met 2 juli 2023.