De Kwartaalkast is voor Yolande Rommers en Ellen Valk

Vier keer per jaar besteedt het Vughts Museum in DePetrus aandacht aan werk van Vughtse kunstenaars. Het werk mag een kwartaal worden geëxposeerd in de Kwartaalkast. In het tweede kwartaal van 2023  is de kast voor het duo Yolande Rommers en Ellen Valk.

Wij kennen hen van twee eerdere exposities in DePetrus. De laatste, enthousiast ontvangen expositie liep tot half december van het afgelopen jaar.
Nu geven zij van april tot en met juni een inkijkje in hun creatieve proces door het tonen van schetsen en ander klein werk in de Kwartaalkast

Yolande vertrekt meestal vanuit een beeld of een blik waar ze door wordt geraakt; een uitdrukking van een gevoel of een emotie. Zo ontstaan portretten die allerlei menselijke emoties weergeven. De kijker heeft vaak het idee oog in oog te staan met de geportretteerden en herkent bij zichzelf de gevoelens die ze oproepen.

Ellen schildert vlot en geestdriftig, maakt collage na collage en experimenteert daarbij naar hartenlust. Sinds kort ook met hars. ‘Vrijheid en onbevreesd werken zijn voor mij het hoogst haalbare. Daarin zit voor mij de noodzaak van schilderen denk ik. Ik voel me het alle gelukkigst tijdens het maakproces. In mijn atelier’.

Meer informatie vindt u op hun websites: www.ellenvalk.nl en https://www.detaalvantekenen.nl/portfolio-yolande-rommers/ De Kwartaalkast is vanaf 3 april te bezichtigen tijdens de openingstijden van DePetrus.