Vughts Museum wenst u een mooi Nieuwjaar

Als voorzitter van het Vughts Museum mag ik voor MuseumNieuws een stukje tekst aanleveren. Een taak die ik heel graag op me neem.

Dank aan vrijwilliger en vrienden van het Vughts Museum

Op de drempel naar het jubileumjaar van het Vughts Museum in 2023 wil ik heel graag namens het bestuur alle vrijwilligers van het Vughts Museum bedanken voor hun tomeloze en belangeloze inzet. We zijn in 2022 na de verplichte jaren van rust door corona vol energie aan de slag gegaan. We kijken met elkaar terug op bijzondere en mooie tentoonstellingen en lezingen. Een speciaal woord van dank aan onze vrienden en begunstigers.

Vughts Museum 50 jaar in 2023 /  1ste lustrum DePetrus

Ik kijk ook al vooruit naar 2023. We gaan met elkaar vieren dat het Vughts Museum 50 jaar ‘jong’ wordt. De plannen voor een mooi programma voor jong en oud liggen klaar.

Ik licht een tipje van de sluier op. We hebben voor onze jonge Museum bezoekers leuke activiteiten, mede mogelijk gemaakt door financiele ondersteuning van  Stichting het Goudhaantje. We starten op 15 januari met de tentoonstelling Verdwenen Scholen in Vught, Helvoirt en Cromvoirt, herinneringen  komen in deze tentoonstelling tot leven. Samen met de andere bewoners van DePetrus vieren we ook het 1e lustrum in DePetrus. Het Vughts Museum gaat DePetrus versieren met een  tentoonstelling van vlaggen en vaandels. En in  de september tentoonstelling  kijken we terug maar ook vooruit!

Ik spreek de wens uit om vele van onze lezers in het komend Jubileumjaar te mogen begroeten in het Vughts Museum.

Namens het bestuur wens ik u heel fijn nieuwjaar.

Saskia Heijboer, voorzitter Vughts Museum