Opbouw ‘Magnolia grandiflora’ op 1 september live te volgen in DePetrus

Op donderdag 1 september werken 18 kunstenaars aan de opbouw van evenzovele kunstwerken op het priesterkoor van DePetrus, Heuvel 2 in Vught.

Daar waar nu nog slechts een kaal tentoonstellingsraster is te zien, is op 1 september tijdens de openingsuren van DePetrus (tussen 09.00 – 18.00 u) de opbouw van een bijzondere tentoonstelling te volgen. Het bijzondere van deze tentoonstelling is dat de kunstwerken worden gemaakt van louter organische materialen. De makers waren ooit leerling van de opleiding tot ‘Meesterbinder voor plantaardige vormgeving’ die gedurende 50 jaar in Vught gehuisvest is geweest.

Dit creatieve proces wordt begeleid door Guido Muskens en Coby Otterdijk, oud-docenten van de opleiding. Iedereen is welkom om de expositie in de loop van de dag te zien groeien.

De tentoonstelling ‘Magnolea grandiflora’ wordt georganiseerd door de werkgroep Kunst van het Vughts Museum en is te zien tot en met 30 oktober in DePetrus