Heel Vught plakt

Plaatjes selecteren voor Verzamelalbum Historisch Vught

Vanaf half april tot en met de maand juni woedde er in Vught een enorme verzameldrift. Het leek er wel op dat heel Vught op zoek was naar nog ontbrekende plakplaatjes voor het ‘Verzamelalbum Historisch Vught’ dat door de Jumbowinkels in Vught werd uitgegeven. Dit gewilde album is samengesteld door drie historici van de Stichting Erfgoed Vught en het Vughts Museum: Joyce Tritschler – van Os, Wieke Schrover en Henk Smeets.

Aanvankelijk waren veel verzamelaars bang de 177 plaatjes niet compleet te krijgen in de relatief korte periode waarin gespaard kon worden. Al snel ontstonden er diverse initiatieven, veelal via Facebook, waarbij geruild kon worden, dubbele exemplaren werden aangeboden en ontbrekende plaatjes werden gevraagd.

Ruilbeurs

Om alle spaarders in de gelegenheid te stellen het boek compleet te maken werd de actie afgesloten met een ruilbeurs. Iedereen kon melden welke plaatjes men nog miste en een hele grote groep vrijwilligers van de Stichting Erfgoed Vught en het Vughts Museum zijn de afgelopen weken druk bezig geweest met het bij elkaar zoeken van de gewenste plaatjes die uiteindelijk bij de Jumbowinkels konden worden opgehaald