Vughts Museum zoekt werkplaats voor timmerploeg

Eén van de decors die de timmerploeg in DePetrus bouwde: een reconstructie van de schilderswinkel van Van Hooff in de Taalstraat.

Het Vughts Museum in DePetrus heeft een actieve timmerploeg die er voor zorgt dat de tentoonstellingen van het museum er goedverzorgd uit zien. De voorbije tentoonstellingen over Grips, Pijnenburg en de laatste oorlogsmaanden bewijzen dat. DePetrus zelf heeft geen ruimte om dat timmerwerk uit te voeren. In de afgelopen jaren kon met steun van de gemeente Vught gebruik gemaakt worden van het Vlierthonk en daarna van Rozenoord. Daaraan komt nu een einde: die gebouwen worden grotendeels gesloopt en het gebied krijgt een nieuwe bestemming. Daarom is het Vughts Museum op zoek naar een ruimte voor zijn timmerploeg.

Wat zoeken wij precies?

Het gaat om ongeveer 50 m2 voor werkruimte en opslag. Belangrijk is dat het decor van tentoonstellingen daar kan worden opgebouwd en enige tijd kan blijven staan. Wie heeft een opslagruimte, een lege loods of schuur die voor dit doel gebruikt zou kunnen worden? Het museum kan een bescheiden huur betalen. Ook schenking van de huur met belastingvoordeel is denkbaar.

Wie het museum wil helpen kan contact opnemen met voorzitter Henk Smeets, 06-53318751 of stuur een mailtje naar info@vughtsmuseum.nl