Vughts Museum vraagt hulp: wie zijn deze mensen?

Het Gripshuis aan het Marktveld

Het Vughts Museum is op zoek naar de namen die schuilgaan achter zes onbekende gezichten die geportretteerd zijn door Charles Jozeph Grips die van 1882 tot aan zijn dood in 1920 in Vught woonde en werkte. Zijn woonhuis aan het Marktveld staat nu nog bekend als “het Gripshuis”

Tentoonstelling in DePetrus

De portretten maken deel uit van een grote tentoonstelling van 43 werken van Grips, die vanaf zondag 6 september in DePetrus in Vught is te zien. In november van dit jaar is het 100 jaar geleden dat Grips overleed.

In DePetrus hangen tot op de dag van vandaag 16 doeken van de hand van Grips. Hij maakte deze in opdracht van de Petruskerk. Daarnaast schilderde hij onder ander portretten. Van een groot deel daarvan is bekend wie er op staat afgebeeld, maar van 6 schilderijen ontbreekt de naam en is ook geen andere informatie bekend.

Boeken en film

Tegelijk met de tentoonstelling in de Petruskerk, komen twee boeken én een korte film over het leven van Charles Grips en zijn kunstwerken uit.

Wie heeft informatie over de volgende personen

De personen van wie wij de namen graag willen weten treft u hieronder aan. Als u denkt te weten om wie het gaat neem dan contact op met Henk Smeets, voorzitter van het Vughts Museum onder telefoonnummer 06-53318751

Portret 1

Portret 2