Burgemeester geeft startsein verkiezing Beste Bibliotheek

Op vrijdag 1 maart heeft burgemeester Roderick van de Mortel in DePetrus om 10:00 uur het startsein gegeven voor de verkiezing Beste Bibliotheek van Nederland 2019. Met zijn stem is de verkiezing Beste Bibliotheek officieel geopend en strijdt Bibliotheek Vught voor deze titel.

Beste Bieb 2019

Stem mee en laat Vught winnen.

De bibliotheek nodigt iedereen uit mee te stemmen op Vught. Gedurende de gehele maand maart kan iedereen zijn of haar stem uitbrengen op Bibliotheek Vught via www.bestebieb.nl.

De wedstrijd

De wedstrijd wordt jaarlijks uitgeschreven door Bibliotheekblad, het vakblad voor mensen die werkzaam zijn in de bibliotheekwereld. Zij willen hiermee laten zien dat Nederland aantrekkelijke, kwalitatief hoogwaardige, vernieuwende bibliotheken heeft die het waard zijn om in stand te houden. De winnaar wordt bepaald door een deskundige jury en door stemmen van het publiek. Want de gebruiker van de bibliotheek én de inwoners maken bibliotheek Vught tot de beste van Nederland!

De stembussen zijn gedurende de maand maart geopend, op dinsdag 16 april wordt de winnaar bekend gemaakt op het Nationale Bibliotheekcongres in Rotterdam. Stemmen kan vanaf 1 maart via www.bestebieb.nl.