Open dag DePetrus zaterdag 17 februari

Ontmoeten we elkaar bij DePetrus?

Via de Petrusbode heeft het Vughts Museum zijn lezers de afgelopen jaren geïnformeerd over de voortgang bij de ontwikkeling van DePetrus tot hét nieuwe ontmoetingscentrum van Vught. Het is niet onopgemerkt gebleven dat het een langdurig proces is geweest waarbij veel hobbels genomen moesten worden, maar die uiteindelijk hebben geleid tot een heel mooi resultaat.

Nog even, dan opent DePetrus zijn deuren en zal het Vughts Museum eindelijk weer geopend zijn en samen met de bibliotheek, de Wereldwinkel, ABZ en Welzijn Vught vorm en inhoud geven aan dit unieke ontmoetingscentrum.

Ben je nu al benieuwd hoe DePetrus er van binnen uitziet? Kom dan naar de open dag op zaterdag 17 februari. Je bent van harte welkom tussen 11.00 en 16.00 uur.

Het ontmoetingscentrum is dan bouwkundig opgeleverd. Je kunt zien hoe het kerkgebouw van binnen is aangepast. Je kunt ook rondwandelen en via de lift of de trappen naar de nieuwe verdiepingsvloer die in de kerk is aangebracht.

Vanuit alle betrokken organisaties zijn er vertegenwoordigers aanwezig om je rond te leiden en uitleg te geven. Omdat de kerk dan nog helemaal leeg is, is het een unieke gelegenheid om te ervaren hoe het rijks-monumentale kerkgebouw bouwkundig is aangepast, waardoor het een nieuwe, maatschappelijke bestemming heeft kunnen krijgen. En waardoor de kerk behouden is gebleven voor Vught.

Tijdens deze open dag zal ook bekend worden gemaakt wanneer Ontmoetingscentrum DePetrus helemaal ingericht zal zijn en geopend zal worden voor gebruik.

Website online

Inmiddels is ook de DePetrus-website online. Wie wil weten wat er in de huiskamer van Vught te doen is, kan daarvoor terecht op www.depetrus.nl. Op de homepage van de website is straks een agenda te vinden met alle activiteiten in DePetrus. Vanuit de homepage klik je eenvoudig door naar meer informatie en de websites van de gebruikers van het voormalige kerkgebouw.

Benieuwd of zelfs nieuwsgierig geworden? We ontmoeten je graag aanstaande zaterdag in DePetrus.