DePetrus groeit en groeit

Lokalen in aanbouw.

Wie nu in DePetrus komt wordt elke keer verrast door nieuwe werk-zaamheden. Zo worden voor ABZ lokalen gebouwd in de zijbeuken bij de ingang: drie leslokalen aan de ene kant (inclusief de oude Mariakapel) en een kantoor en berging aan de andere kant.

Lift in aanbouw.

Om naar de verdieping te kunnen gaan zijn twee trappen aangebracht en een lift. Op de verdieping komen kantoren. De lift geeft ook rechtstreeks toegang tot het schildersatelier van ABZ, dat zich éénhoog bevindt achter het priesterkoor.

Wielen voor verlichting worden opgehangen.

Veel aandacht krijgt de verlichting van het gebouw. Hoog in de kerk komen grote ‘wielen’ te hangen, waaraan allerlei verlichting kan worden bevestigd. Die verlichting wordt aangevuld met lampen op de boekenkasten van de bibliotheek en in de vitrines van het museum.