Opening Expositie Jacques Frenken in Villa Bleyenburg

Jacques Frenken

Op vrijdagavond 12 december 2014 opende wethouder Wilbert Seuren in Villa Bleyenburg de expositie “Jacques Frenken – zijn Vughtse periode” . Te midden van talrijke genodigden luisterde ook de 85 jarige kunstenaar aandachtig naar de openingswoorden en de bespiegelingen op zijn werk door Céline Rutten die zijn Vughts periode actief heeft meegemaakt. Na de opening verspreidden de aanwezigen zich over de 8 expositieruimten in Bleyenburg om met een drankje en een hapje te genieten van deze bijzondere tentoonstelling. Veel waardering viel er te horen voor de samenstelling van deze expositie door de kunstcommissie van het Vughts Museum in samenwerking met de familie Frenken. Ook waren er complimenten voor de vrijwilligers die Villa Bleyenburg in een paar weken hadden opgeknapt. Het geheel werd muzikaal omlijst door een strijkkwartet dat speciaal voor deze gelegenheid was samengesteld.

De tentoonstelling is nog te bezichtigen t/m 1 zondag 1 februari.

Strijkkwartet

Sfeerbeeld